Udržitelnost představuje trend v používání současných reklamních předmětů. Co to ale znamená a jakým způsobem toto téma uchopit?
Jak reklamní předměty zatěžují životní prostředí
Obecně lze sféru propagačních předmětů považovat za významné odvětví byznysu. Značky v hojné míře používají předměty, jako jsou pera, mikiny s kapucí, tašky a láhve na vodu, aby se dostaly do povědomí svých klientů.
To s sebou současně přináší zásadní otázku: Jak se takové množství vyrobených věcí vlastně promítá do životního prostředí? Podle organizace Brand The Change výrazně. A dokládá to i konkrétními čísly. Hned 23 % z celkového počtu reklamních předmětů se vyhodí. Pouze 21 % značkových a reklamních předmětů je uchováváno po delší dobu až rok.
Odhaduje se, že jen ve Spojeném království se ročně utratí 1,69 kolem miliardy liber za značkové promo produkty. A protože se toto zboží často rozdává zdarma, vyrábí se v rámci minimalizace nákladů co nejlevněji. To znamená, že výrobky jsou často produkovány za špatných pracovních podmínek a z levných syntetických materiálů.
A to je problém z hlediska vzniku odpadu. Značné množství v tomto segmentu tvoří trička a mikiny. Jakmile doslouží, je tento typ textilního zboží buď zničen, spálen jako palivo, uložen na skládkách anebo prodán do zemí s nízkými příjmy. Zboží ze skládek končí v řekách a oceánech.
Jak se postarat o udržitelnost propagačních předmětů
Cestou, jak to zastavit, jsou udržitelné reklamní předměty. Ty jsou zřetelně výhodnější nejen pro životní prostředí, ale také pro samotnou firmu, která je využívá. Pokud mají totiž sloužit svému účelu, tedy vytvářet povědomí o značce, musejí v rukou cílového publika zůstat co nejdelší dobu. A je tedy žádoucí, aby se záhy nevyhodily. Jak to zařídit?

V první řadě je důležité navrhnout je tak, aby byly skutečně praktické. Vaše cílové publikum je musí ochotně používat a mělo by si jich patřičně vážit. Snažte se omezit případy, jako jsou rozbité nebo zbytečně ztracené propisovačky. Přemýšlejte o tom, jak vaši zákazníci daný předmět používají a co skutečně potřebují a oceňují.
Pokud se chcete zachovat udržitelně, vyhněte se u jednotlivých prvků také použití tzv. časového razítka. Tedy označování výrobků rokem. Tričko s nápisem Tech Conference 2023 zřejmě nikdo následující rok jednoduše nebude chtít nosit.
Vyplatí se také používat udržitelné materiály. Což platí nejen v případě textilu. Sáhnout by tak firmy měly po recyklovaném papíru, bambusu nebo organické bavlně, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Ty vám umí nabídnout také UniMark.
Velký význam má používání ekologických předmětů, jako jsou papírové kelímky místo plastové varianty. Navržením opakovaně použitelného prvku si prakticky vytvoříte vlastní ambasadory, kteří budou poselství vaší značky dál sami šířit. Navíc má podobný přístup do určité míry „výchovný“ efekt. Jednoduše půjdete tímto způsobem svým zákazníkům aktivním příkladem, jelikož jste přispěli ke snížení produkce odpadu.